Dag 16 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Hein en Thea Woltjer - WaarBenJij.nu Dag 16 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Hein en Thea Woltjer - WaarBenJij.nu

Dag 16

Door: Hein

Blijf op de hoogte en volg Hein en Thea

04 Juni 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Vanmorgen een beetje uitgeslapen, het was per slot van rekening onze "vrije dag! Broodje wat we gisteren al in de supermarkt hadden gekocht, met een eigen gezet bakje koffie(koffiezetapparaat in iedere hotelkamer aanwezig) opgegeten. Vervolgens de stad in!
We hebben keurig gedaan wat van de toerist in SF verwacht wordt...
Fiets gehuurd en via de kustweg naar de Golden Gate. Pittige klimmetjes onderweg! Kolibrie gezien!! Brug over gefietst en weer terug. Best wel een eind. Is wel bijzonder. Wat een verkeer! Tis maar goed dat er een apart voet- fietspad loopt... We hadden er prachtig weer bij. Blauwe lucht en veeeel zon (wat aan de rode kop ook wel weer goed te zien is).Via mooie wijken met mooie gebouwen weer richting de Fishermanwarf gefietst.
Zeeleeuwen/honden bekeken op pier 39. Wat een idioot gezicht al die beesten op één hoop op de steigers. En ruzie maken!!
In de Waddenzee moeten we verplicht 500m bij ze vandaan blijven maar hier zoeken ze de mens tot op enkele meters op! Weet niet wat beter is trouwens...
Fiets weer afgeleverd en vervolgens te voet de stad in. Op zoek naar een hoog punt om vervolgens weer met een ouderwetse kabeltram af te dalen. Schitterend! Een echt mooie ouderwetse tram, zoals we die heel goed uit films kennen. En wat een hoogteverschil! Die kwam uiteindelijk ook weer in de Fishermanswarf uit, toch wel het drukst bezochte gebied in de stad.
Vervolgens een echte Amerikaanse Irish koffie genuttigd. Lekker!! Onze hoteleigenaar had ons al op deze specialty gewezen. Goeie tip!
Ze doen er hier tenminste whiskey in! Het maken van het goddelijke drankje is een heel ritueel, vindt op de bar plaats en is prachtig om te zien.
Tenslotte nog uit eten geweest in een pizzeria. Onze ober was een Turk uit Istanbul die tijdelijk in SF studeert. Wederom een bijzonder aardige kerel. Dat is toch wel het leuke van rondreizen, je komt veel leuke mensen tegen.
Hij wilde trouwens wel graag terug naar Turkije. Vond het klimaat hier niets! Vandaag een prima dag (dat geluk hadden wij weer!!) maar heel vaak regen en mist!
Al met al zijn we meer dan 12 uur op pad geweest. Het wordt al wat!
Morgen naar Monterey! Benieuwd hoe het daar weer is!