Dag 17 - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Hein en Thea Woltjer - WaarBenJij.nu Dag 17 - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Hein en Thea Woltjer - WaarBenJij.nu

Dag 17

Door: Hein

Blijf op de hoogte en volg Hein en Thea

05 Juni 2015 | Verenigde Staten, Monterey

Vanmorgen San Francisco weer verlaten. Vonden we op zich wel jammer want het is een heel leuke en prettige stad. Ons strakke schema voert ons echter alweer verder! Aan de ene kant wel goed omdat we anders de reis waarschijnlijk niet hadden kunnen afmaken.... Aan de andere kant nodigt de plaats ook wel eens uit tot een langer verblijf. Dat is een nadeel van onze "Amerikaanse" manier van vakantie houden deze reis. Je tipt alles maar een beetje aan. Maar misschien is dat ook wel beter voor ons...
We vertrokken met stralend weer. Halverwege gebeurde dan toch wat we al meermaals gehoord hadden van mensen die we gesproken hebben, we doken de bewolking in en het werd donker. Nadeel van de kust.... Ook goed aan de temperatuur te merken, de jas kon weer aan.
In Monterey aangekomen en na lang zoeken uiteindelijk dan toch het hotel gevonden te hebben zijn we na inchecken lopend de stad ingegaan. Dat was nog een heel eind en verder dan we verwacht hadden. Ook hier is een Fishermanswarf en concentreert zich al de actie zich rondom de haven.
Vanwege de uitgestrektheid hebben we toch de auto maar weer gehaald.
Een stuk langs de kust gereden. Dat zag er schitterend uit. Er zijn golfbanen langs gelegen ( waar trouwens niet in dit land?!) en er staan mooie van die typisch Amerikaanse huizen. Jammer van het donkere weer!! Maaar gelukkig was het wel droog!!
De dag weer afgesloten met een prima maaltijd in een restaurant met uitzicht over de stille oceaan!!
Morgen door naar Santa Barbara voor de laatste daagjes...