Monument Valley - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van Hein en Thea Woltjer - WaarBenJij.nu Monument Valley - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van Hein en Thea Woltjer - WaarBenJij.nu

Monument Valley

Blijf op de hoogte en volg Hein en Thea

25 Mei 2015 | Verenigde Staten, Kayenta

dag 6
Na een beroerde nacht vroeg opgestaan.
Vervolgens weer naar ons internetwinkeltje om een heerlijke bak koffie te scoren en weer even gebruik maken van de gratis WiFi. Kunnen we het thuisfront even via de de Whatts app op de hoogte stellen van een en ander.
Het is koud weer maar gelukkig niet mistig! Het weer heeft wel een buiig karakter. En met buien bedoel ik dan echt buien zoals we die in juni thuis ook zo goed kunnen hebben. Alles is hughe in Amerika en daar horen de buien vandaag zeker bij.
We zijn op weg naar Monument Valley. Een van de gebieden die echt op de bucketlijst staan. Na wederom een prachtige reis komen we daar in de middag aan. We hadden het vanochtend niet durven hopen maar het zonnetje is inmiddels doorgebroken. Prachtige luchten en een prima temperatuur. 61 graden F (zoek later wel uit hoe warm dat echt is).
Er loopt een route door Monument Valley die ongeveer 1,5 uur in beslag neemt. Een echt onverharde route met van die diepe kuilen waar je omheen moet manoeuvreren. Je kon goed zien dat het er vanmorgen ook geregend had. Er waren auto's bij die van onder tot boven onder de rode drek zaten.... Leuk met onze witte auto... Het is niet te geloven wat je dan aan landschapsschoon voorbij ziet komen. Het ene deel is nog fraaier dan het andere. Dat is hier toch zo, meen je het mooiste gezien te hebben komt er weer iets wat nog mooier is!!
Het is een prachtig land en de Amerikanen vallen ons ook erg mee. Alle stereotypen komen voorbij maar ze zijn in omgang zeker aardig.. Vandaag zaten we tussen de Navajo indianen. Van die mooie karakteristieke koppen...
We hebben met het weer echt mazzel gehad, het was juist op het moment dat het "nodig" was schitterend!
Op naar dag 7 Bryce canyon! Hier blijven we een dag.

• 25 Mei 2015 - 09:26

Robert:

61 F = 16 graden!

Genietse ;) leuke verhalen

• 25 Mei 2015 - 16:54

Henk En Elly:

Hoi Thea en Hein,

Prachtig mooie foto's hoop dat het weer goed blijft. Fijne tijd.

Groetjes van ons

• 25 Mei 2015 - 18:41

Ad Ton:

Hee luitjes, mooi om te lezen dat t er zo mooi is en blijkbaar ist er ook genieten. Mooie foto's gezien die jullie gestuurd hebben.....!!! Jun maar ff naar de saloon....

• 25 Mei 2015 - 20:16

Tinie:

Fantastische foto

• 26 Mei 2015 - 13:57

Trees En Fred:

Fijn dat jullie zo genieten.

greetz