Amerika - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Hein en Thea Woltjer - WaarBenJij.nu Amerika - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Hein en Thea Woltjer - WaarBenJij.nu

Amerika

Door: Hein

Blijf op de hoogte en volg Hein en Thea

21 Mei 2015 | Verenigde Staten, Palm Springs

Zo, de 2e dag is alweer voorbij dus eerst maar eens bijschrijven.
Nadat wij dinsdagmorgen al heeel vroeg waren opgestaan gingen we vervolgens vroeg op pad. Weinig problemen, tot we bij Purmerend waren..... File! De schrik sloeg me om het hart. Waren we nu toch nog te laat vertrokken(en hoe vroeg mag je dan wel niet weg?!)
Na wat peentjes gezweet te hebben en onze lieve heer aangesproken te hebben loste de file na een kilometer of wat op en, hoe was het mogelijk tot Schiphol geen probleem meer gehad.
We waren nog knap op tijd en hadden thuis al ingecheckt. Alleen de bagage en de douane dus nog. Ook dat liep allemaal nog gladjes, totdat we in zouden stappen. Toen werden we allemaal gevraagd weer naar achter de douane te gaan. De procedure was niet juist gevolgd en alles moest opnieuw. Alle 400 passagiers weer opnieuw door de scan en gefouilleerd.... Daar liepen we vertraging van 1 uur op.
Er werd om de tijd schade te beperken meer brandstof getankt en een kortere route aangevraagd. Al met al waren we een haf uur te laat.
De reis viel alles mee, filmpje, beetje naar buiten kijken, nog eens een filmpje en toen waren we er al..
Huurauto opgehaald (wat een bak!!) en hotel opgezocht. Prima hotel!
Nog wat omgedangeld en vroeg de koffer in. We waren redelijk kapot. Inmiddels was het Hollandse tijd alweer 4 uur en waren we 24 uur op. Als een blok in slaap gevallen en midden in de Amerikaanse nacht klaarwakker! Ook niet meer geslapen.. Vandaag maar weer vroeg op bed en slaap inhalen.

Zitten inmiddels in Palm Spring. Goede reis gehad. Eerst wel wennen op de Amerikaanse wegen, druk!
Mooie plaats met veel palmbomen. Rondom de stad is de aarde woest en ledig. Tis hier warm en dat zijn we nog niet gewend.. pfff... Geen idee hoe warm het was want het zijn Fahrenheit graden.. Het waren er op een gegeven moment 90. Zoek ik nog wel eens op.Beetje rondgekeken en heerlijk uit eten geweest.

Morgen naar Lake Havasu!
Het zal wel de enige keer zijn dat er zo uitgebreid wordt geschreven maar dat is dan maar gedaan! Bye bye

• 21 Mei 2015 - 10:09

Fred En Trees:

Hallo avonturiers,

Wat een idee dat jullie 9000 km bij ons vandaan zitten.De temp. is lekker ,beter dan hier.
    Geniet ervan . Het verkeer wordt nu vanzelf rustiger.Het wordt alleen maar leuker op zo'n eerste rangs plekkie.

(Dat van die douane is een actie van de Amerikanen... Ze zijn weer zeer streng.)

Have a great time ,

Trees and Fred

• 21 Mei 2015 - 21:33

Loes:

Toe maar! Al een eerste verhaaltje, wat leuk! Ik heb het even voor je opgezocht: 90 graden fahrenheit is ongeveer 32 graden celsius. Lekker warm dus! Veel plezier maar weer en oant snel! X Loes

• 21 Mei 2015 - 22:39

Elly En Henk :

Hey Thea en Hein,

Leuk om al wat te lezen over jullie trip. Super. Lekker warm. Veel plezier en tot horens.

Groetjes Henk en Elly